Wie zijn wij?

1+1= oneindig. De Schaapskooi biedt leerlingen een stevige basis door in gezamenlijkheid en met vertrouwen elkaars en eigen talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Wij geloven dat wij samen meer bereiken dan alleen. Het leren van en met elkaar kent een belangrijke plaats in onze organisatie. Ieder kind mag zichzelf zijn en mag zichzelf op een eigen wijze en in eigen tempo ontwikkelen. Kinderen krijgen ruimte om keuzes te maken en worden betrokken bij hun eigen leerproces, waardoor zij zich hier eigenaar van gaan voelen. Wij zijn ervan overtuigd dat kinderen van nature nieuwsgierig en leergierig zijn. Zij hebben recht op een duidelijke, liefdevolle, betekenisvolle en rijke leeromgeving. Een omgeving waarin het welbevinden belangrijk is en de betrokkenheid hoog is. Ook een omgeving waarin voldoende ruimte is voor de natuurlijk behoefte aan beweging van kinderen.